16 vragen aan... Gaudi Luja

16 vragen aan Gaudi Luja

Na uitgebreid ervaring op te hebben gedaan in de mode, onder andere als sales assistent bij Laurèl, fashion consultant bij Max Mara en junior account axecutive bij Mexx, kwam Gaudi zo'n 4 jaar geleden bij Molo terecht. Na eerst lange tijd als account manager benelux werkzaam te zijn geweest is ze nu sales manager bij Molo, en wij vroegen haar het hemd van het lijf! 16 vragen aan.. Gaudi Luja!

Je bent ooit begonnen als fashion consultant, hoe ben je in die functie terecht gekomen?

Het modevak is er bij mij met de paplepel in gegoten. Mijn vader heeft een eigen agentschap en mijn moeder een damesmodezaak. Op mijn 17e ben ik de zaterdagen gaan werken in de zaak van mijn moeder. Dit vond ik super, maar mijn grote voorbeeld was mijn vader; “Als ik later groot ben wil ik hetzelfde doen als wat papa doet’’.


Wat vond je zo leuk aan het werk als fashion consultant?

Het contact met zoveel verschillende mensen en het optimaal bezig zijn met mode. Mode is mijn passie, dus hoe fijn is het dan om in deze branche te mogen werken?!


Waarom ben je toen overgestapt naar sales?

Na een paar jaar in verschillende kledingzaken gewerkt te hebben, was ik toe aan een volgende stap en wilde ik graag eens aan de andere kant staan. Juist door de ervaring die ik als fashion consultant heb opgedaan, kan ik nu het verschil maken doordat ik de behoeftes van de retailer goed begrijp.


Wat vind je zo leuk aan de kindermodebranche?

Ik vind dat klanten in de kindermodebranche gemoedelijker zijn dan in de adults fashion. Daarnaast is kinderkleding ontzettend leuk. Ik weet nog hoe belangrijk het was als kind om er leuk uit te zien. Je kan met leuke kinderkleding zo het onderscheid maken op het schoolplein.


Was het altijd je bedoeling om in de (kinder)mode te werken? Of had je vroeger andere plannen?

Ik wist al op jonge leeftijd dat ik in de modebranche wilde werken, maar Molo kwam op mijn pad. En nu zou ik ook de kindermode branche niet meer uit willen. Het is ontzettend leuk om te zien welke trends er ook in ‘kindermodeland’ voorbijkomen.

Hoe ben je bij Molo terecht gekomen?

Via Movers & Shakers.


Je werkt al bijna 4 jaar bij Molo als accountmanager Benelux, wat maakt het zo leuk om bij Molo te werken?

Met mijn collega Sofie Smedts van België, heb ik een hele goeie band. Wij werken dan ook nauw samen om met Molo elk seizoen weer te knallen en mooie resultaten te boeken. De fun en diversiteit in de collectie maakt het elk seizoen weer leuk om mee aan de slag te gaan. Het is nog steeds elke dag een feestje om voor zo’n leuk merk te mogen werken.


Je gaat nu aan de slag als sales manager voor Molo, kun je wat vertellen over je dagelijkste werkzaamheden en verantwoordelijkheden?

Mijn werkzaamheden blijven overal hetzelfde als in mijn rol als Accountmanager. Wel ga ik heel erg genieten van het feit dat ik nu nog meer de vrijheid heb om mooie & nieuwe stappen te maken en om Molo nog harder te laten groeien in Nederland. Ik heb er zin in!


Waarom zou iedere winkel Molo moeten verkopen?

Iedere winkel zou Molo moeten verkopen omdat Molo zich echt onderscheidt ten opzichte van andere merken. Door onze opvallende campagne-beelden en collecties vol modische eyecatching prints die kinderen altijd erg aanspreken, zijn wij als merk ‘’anders dan anders’’.


Wat vind je het aller-leukst aan je werk?

Geen één dag is hetzelfde bij Molo! Ik krijg altijd erg veel energie bij het verkopen van zo’n leuke collectie. Zo knap hoe ons styling team, elk seizoen weer zulke bijzondere prints weten te ontwerpen. Naast het zakelijke aspect met klanten, staat gezelligheid en openheid bij mij in de showroom ook op nummer1.

En wat minder leuk?

Dat mijn collega Karin Jansen het bedrijf na 6 jaar heeft verlaten om voor een nieuwe uitdaging te gaan. Ik heb zoveel van haar mogen leren: het was super om met haar te mogen werken al deze jaren.


Waar winkel je graag?

Bij mijn moeder in de winkel; Reflex Casuals in Breukelen, bij de Bijenkorf (daar heb je tenslotte alle mooie merken) en ik hou ervan om online te zoeken naar bijzondere, mooie en tijdloze items.


Wat is je beste eigenschap?

Mijn enthousiasme en positiviteit.


En je slechtste

Ik ben erg ongeduldig.


Waarvoor mogen we je wakker maken?

Heel erg, maar dat zijn dan toch echt frietjes haha. En op vakantie gaan met mijn vriend of vriendinnen; herinneren maken met de mensen waar ik het meeste van hou!


Wat zijn je dromen/plannen voor de toekomst?

Dat ik in mijn nieuwe rol als sales manager enorm veel mag leren en mezelf mag ontwikkelen en dat Molo NOG beter op de kaart komt in de Nederlandse Kids fashion! ‘’Kom vrijblijvend onze collectie bewonderen in de showroom, onder het genot van een koffietje of wijntje ;) ’’


"Kom vrijblijvend onze collectie bewonderen in de showroom, onder het genot van een koffietje of wijntje :) "