BIJZONDERE SAMENWERKINGEN IN DE (KINDER)MODEBRANCHE

DIESEL SLAAT HANDEN INEEN MET KEBAB ZAAK

Dat collaborations tegenwoordig een big thing zijn, daar kunnen we niet meer omheen. Grote merken werken samen met designers en andere modebedrijven ontwikkelen campagnes met influencers. Maar ook als kleine ondernemer kun je het ver schoppen. Dat laat Mustafa’s Gemüse Kebap zien aan de hand van zijn verrassende partnership met miljoenenbedrijf Diesel. En zo werkte herenschoenenzaak SchoenenZaken uit Groningen samen met Heineken.


Diesels nieuwe lijn is geïnspireerd op Mustafa’s Gemüse Kebap zaak. De kebab zaak is gevestigd in hartje Berlijn en is buitengewoon populair in de stad. In de lijn vind je sweatshirts, t-shirts en hoeden met prints van de logo’s van beide bedrijven. De tent trekt dagelijks een grote hoeveelheid gasten die urenlang in de wachtrij staan.

Samen creëerden Diesel en Mustafa’s Gemüse Kebap een video die de samenwerkingstrend in de modewereld bespot. Ze laten zien hoe coole merken samenwerken met nóg coolere merken. Eind augustus werden de stukken al verkocht op het Bread & Butter streetwear-festival, maar vanaf deze maand kun je ze ook online scoren op diesel.com en bij een aantal geselecteerde winkels.