Een frisse wind bij ANWR-GARANT

Nieuwe marketingmove voor KidzClub


“Fysieke retail is niet dood, saaie retail wel.” Met die boodschap legt ANWR-GARANT meteen de vinger op de zere plek. Want voor (kinder)schoenwinkels zijn de laatste jaren zeker niet gemakkelijk geweest. Toch vinden retailers het spannend om hun marketing van offline naar online te laten verschuiven. Voor ANWR-GARANT zelf was dat overigens ook wel een spannende stap. De traditionele folder werd vervangen door prikkelende online content, die door retailers ingezet kan worden op social media. We spreken met marketeer Timon Been over de nieuwe marketingmove van KidzClub.

Timon Been werkt nu ruim 1,5 jaar bij ANWR-GARANT als marketeer.


Een voorbeeld van de exclusieve content die KidzClub maakt voor de aangesloten retailers.

KidzClub is het marketingconcept van ANWR-GARANT voor de kinderschoenretailers. Het programma biedt verschillende voordelen, zoals professionele marketingondersteuning, het genereren van traffic naar de winkel en hulp bij het vergroten van de naamsbekendheid. Voorheen lag de focus op traditionele marketing en bracht KidzClub een folder uit. Timon: “We zien dat de jonge moeder steeds meer online is. Online schoenen kopen is populair, maar de aanschaf van kinderschoenen is toch vaak lastig. Door middel van online campagnes proberen we de aandacht van jonge moeders te trekken. Daarin benadrukken wij het belang dat ze toch beter af zijn bij de aanschaf van kinderschoenen in een fysieke winkel. In de winkel worden de voetjes opgemeten, wordt er advies gegeven over de beste pasvorm en zijn er verschillende maten, modellen en merken op voorraad.”

KidzClub biedt met haar nieuwe programma ondersteuning in online marketing voor de retailers die zich bij het programma hebben aangesloten. Voor voorjaar/zomer 2019 zijn acht leveranciers geselecteerd die meedoen aan KidzClub. Dit zijn Clic!, Falcotto, Jochie&Freaks, Kipling, Piedro Sport, K-SWISS, Teva en Wild. Deze merken zullen dus terugkomen in de online content die door KidzClub wordt gemaakt. Deze online content wordt door KidzClub op de social media kanalen van de retailers geplaatst. “Vanuit een online programma kunnen wij centraal berichten op de Facebook- en Instagrampagina van de ondernemer plaatsen. Hiervoor creëren wij exclusief beeldmateriaal en originele content in samenwerking met de leveranciers.”


Met het concept KidzClub wil ANWR-GARANT de positie van de winkel op het gebied van kinderschoenen versterken. “We willen een ‘top of mind’ positie creëren bij de moeders voor de aangesloten winkels. Dit doen we door onze expertise te laten zien,” legt Timon uit. Heb je interesse in deelname? Neem contact op met ANWR-GARANT.