KIDS fashion mag beursedities

Kinderkledingwinkel Ot en Sien viert 40-jarig jubileum

Op 15-jarige leeftijd begon Jorden Claes als weekendhulp bij kinderkledingwinkel Ot en Sien in Geldrop. Het ging zo goed, dat hij de winkel in 2013 uiteindelijk heeft overgenomen van zijn ouders. Dit jaar viert de winkel haar 40-jarig jubileum. Hoe heeft de winkel zich staande kunnen houden in het steeds veranderende kindermodelandschap? We vroegen Jorden het hemd van het lijf. 

Ot en Sien biedt een ruim assortiment aan merken. Jorden: “De merken Flo en Retour zijn bij ons in de winkel met name de hardlopers. Verder doen Airforce, Cars, Jubel, Looxs, Nik&Nik het ook goed. Zolang er een logo op zit, verkoopt het eigenlijk goed. Bij de baby’s zijn de merken Feetje en Z8 de grote hardlopers. Wel merken we dat er een wisselend patroon in zit, in de ene periode kan een merk het uiteraard beter doen dan in de andere periode.”

Als we Jorden vragen hoe hij zich denkt te onderscheiden van andere winkels, geeft hij aan altijd zo creatief mogelijk met de klant mee te denken. “We proberen altijd positief te blijven en te bedenken hoe het wel kan, ook al is het tien keer vallen en opstaan. Als winkel moet je alle kansen pakken die je krijgt en erin geloven. Je moet natuurlijk wel realistisch blijven, maar eigenlijk komen we altijd wel met een passende oplossing voor de klant. Om een mooi voorbeeld te geven: laatst had een klant een artikel bij een andere winkel gekocht waarvan de maat niet naar wens was. Ze hadden daar geen andere maat meer op voorraad en de klant kreeg haar geld niet terug. Toen ze zag dat wij de juiste maat wel op voorraad hadden, vroeg ze aan ons of het mogelijk was om het artikel bij ons om te ruilen. Wetende dat ze het artikel niet bij ons gekocht, vonden wij het geen probleem om het artikel voor haar om te ruilen. We bieden de klant hiermee goede service en misschien is dit voor haar nog wel een reden om voortaan bij ons te komen winkelen. Uiteindelijk was de klant erg tevreden en kwam ze zelfs nog bij ons langs om een cadeautje brengen. Een tevreden klant zorgt daarnaast weer voor positieve mond-tot-mond reclame, waardoor je weer nieuwe klanten naar de winkel trekt.”

Evenementen

Afgelopen maart werd het 40-jarig bestaan van de winkel groots gevierd. De hele maand stond in het teken van leuke kindermode events. “We hebben goed uitgepakt. Zo hebben we voor de kids meet & greets georganiseerd met Nikkie Plessen, Sterre Koning en Julie en Marie Reinders. Daarnaast was het JustbyManon stylingteam een dag aanwezig om onze collecties te mixen en matchen tot een unieke style, waarna de kids op de foto werden gezet. Dit vonden de kids natuurlijk geweldig!”

Toekomstplannen

De afgelopen tijd lag de aandacht vooral bij de fysieke winkel, waardoor de webshop wat minder goed heeft gelopen. De komende tijd ligt de focus dan ook meer op de webshop om de online verkoop een boost te geven. “We gaan op korte termijn over op een ander kassasysteem, waardoor de afhandeling van de bestellingen sneller zal gaan. Ook komt er een klantenkaart, waardoor het mobiele menu gemakkelijker verloopt voor klanten. Door middel van het nieuwe systeem kunnen wij klanten klantgerichter helpen door het versturen van e-mails en het aanbieden van personal pricing. Dit sluit allemaal beter aan op het koopgedrag van de klant.”


Eigen kledinglijn

Omdat de marges onder druk kwamen te staan, kwam Jorden op het idee om een eigen kledinglijn te beginnen met als naam: Neon. “We gaan eind augustus starten met 4 denim broeken voor de jongens. Het zijn mooie, smalle broeken beschikbaar in de maten 74 t/m 128 met een verkoopprijs van € 34,99. We merken dat hier de meeste vraag naar is in de winkel. Ook valt op dat de ouders van de doelgroep vaak vinden dat de broeken niet te duur mogen zijn, omdat jongens in deze leeftijd ze nou eenmaal snel kapot maken tijdens het buiten spelen. Voor de zomer van 2020 gaan we de collectie uitbreiden met jurkjes, t-shirts en joggingbroeken. We willen de kledinglijn bij een select aantal winkels neerleggen. Momenteel doen kinderkledingwinkels Roetgerink en Berden mee. Ik heb goede hoop dat het een succes gaat worden!”

Ook geïnteresseerd om als partner samen te werken met Jorden Claes voor zijn kledinglijn? Stuur dan een mail naar: info@otensien.nl

Kinderkledingwinkel Ot en Sien viert 40-jarig jubileum

Op 15-jarige leeftijd begon Jorden Claes als weekendhulp bij kinderkledingwinkel Ot en Sien in Geldrop. Het ging zo goed, dat hij de winkel in 2013 uiteindelijk heeft overgenomen van zijn ouders. Dit jaar viert de winkel haar 40-jarig jubileum. Hoe heeft de winkel zich staande kunnen houden in het steeds veranderende kindermodelandschap? We vroegen Jorden het hemd van het lijf. 

Ot en Sien biedt een ruim assortiment aan merken. Jorden: “De merken Flo en Retour zijn bij ons in de winkel met name de hardlopers. Verder doen Airforce, Cars, Jubel, Looxs, Nik&Nik het ook goed. Zolang er een logo op zit, verkoopt het eigenlijk goed. Bij de baby’s zijn de merken Feetje en Z8 de grote hardlopers. Wel merken we dat er een wisselend patroon in zit, in de ene periode kan een merk het uiteraard beter doen dan in de andere periode.”

Als we Jorden vragen hoe hij zich denkt te onderscheiden van andere winkels, geeft hij aan altijd zo creatief mogelijk met de klant mee te denken. “We proberen altijd positief te blijven en te bedenken hoe het wel kan, ook al is het tien keer vallen en opstaan. Als winkel moet je alle kansen pakken die je krijgt en erin geloven. Je moet natuurlijk wel realistisch blijven, maar eigenlijk komen we altijd wel met een passende oplossing voor de klant. Om een mooi voorbeeld te geven: laatst had een klant een artikel bij een andere winkel gekocht waarvan de maat niet naar wens was. Ze hadden daar geen andere maat meer op voorraad en de klant kreeg haar geld niet terug. Toen ze zag dat wij de juiste maat wel op voorraad hadden, vroeg ze aan ons of het mogelijk was om het artikel bij ons om te ruilen. Wetende dat ze het artikel niet bij ons gekocht, vonden wij het geen probleem om het artikel voor haar om te ruilen. We bieden de klant hiermee goede service en misschien is dit voor haar nog wel een reden om voortaan bij ons te komen winkelen. Uiteindelijk was de klant erg tevreden en kwam ze zelfs nog bij ons langs om een cadeautje brengen. Een tevreden klant zorgt daarnaast weer voor positieve mond-tot-mond reclame, waardoor je weer nieuwe klanten naar de winkel trekt.”

Evenementen

Afgelopen maart werd het 40-jarig bestaan van de winkel groots gevierd. De hele maand stond in het teken van leuke kindermode events. “We hebben goed uitgepakt. Zo hebben we voor de kids meet & greets georganiseerd met Nikkie Plessen, Sterre Koning en Julie en Marie Reinders. Daarnaast was het JustbyManon stylingteam een dag aanwezig om onze collecties te mixen en matchen tot een unieke style, waarna de kids op de foto werden gezet. Dit vonden de kids natuurlijk geweldig!”

Toekomstplannen

De afgelopen tijd lag de aandacht vooral bij de fysieke winkel, waardoor de webshop wat minder goed heeft gelopen. De komende tijd ligt de focus dan ook meer op de webshop om de online verkoop een boost te geven. “We gaan op korte termijn over op een ander kassasysteem, waardoor de afhandeling van de bestellingen sneller zal gaan. Ook komt er een klantenkaart, waardoor het mobiele menu gemakkelijker verloopt voor klanten. Door middel van het nieuwe systeem kunnen wij klanten klantgerichter helpen door het versturen van e-mails en het aanbieden van personal pricing. Dit sluit allemaal beter aan op het koopgedrag van de klant.”


Eigen kledinglijn

Omdat de marges onder druk kwamen te staan, kwam Jorden op het idee om een eigen kledinglijn te beginnen met als naam: Neon. “We gaan eind augustus starten met 4 denim broeken voor de jongens. Het zijn mooie, smalle broeken beschikbaar in de maten 74 t/m 128 met een verkoopprijs van € 34,99. We merken dat hier de meeste vraag naar is in de winkel. Ook valt op dat de ouders van de doelgroep vaak vinden dat de broeken niet te duur mogen zijn, omdat jongens in deze leeftijd ze nou eenmaal snel kapot maken tijdens het buiten spelen. Voor de zomer van 2020 gaan we de collectie uitbreiden met jurkjes, t-shirts en joggingbroeken. We willen de kledinglijn bij een select aantal winkels neerleggen. Momenteel doen kinderkledingwinkels Roetgerink en Berden mee. Ik heb goede hoop dat het een succes gaat worden!”

Ook geïnteresseerd om als partner samen te werken met Jorden Claes voor zijn kledinglijn? Stuur dan een mail naar: info@otensien.nl