KIDS fashion mag beursedities

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

16 vragen met ...

Salesteam Flint Brands Den Haag, Merk LOOXS revolution, oftewel
met de LOOXS meiden!

1. Zijn jullie al lang actief in de kindermodebranche, waar zijn jullie ooit begonnen?

Inge: Sinds 1,5 jaar ben ik actief in de kindermode, voor die tijd heb ik vanaf mijn 15e gewerkt in de dames- en herenmode, en ook eigen winkels gehad.

Anne-Marie: Ik ben nu een jaar werkzaam bij Flint, hiervoor werkte ik o.a. als buyer bij een mode webshop en als partnership manager bij een groot warenhuis.

2. Hebben jullie hier een speciale opleiding voor gevolgd?

Inge: Ik ben ooit begonnen aan mode-commercie, dit heb ik niet afgerond. Daarna ben ik gaan werken en heb ik Detex MBO mode-management afgerond.

AM: Ik heb meerdere opleidingen gevolgd en afgerond, zoals Italiaans, Rechten en Marketing, maar nooit specifiek richting mode.

3. Was het altijd al jullie bedoeling om in de kindermodebranche te werken? Of hadden jullie vroeger andere plannen?

Inge: Ik had vroeger andere plannen, namelijk als zelfstandige in de damesmode.

AM: Ik wilde gaan werken voor Artsen zonder Grenzen. Dat is dus geheel anders uitgepakt.

4. Wat vinden jullie zo leuk aan de kindermodebranche?

Inge: Sinds ik zelf moeder ben heb ik veel affiniteit met kindermode. Ik vind het leuk om voor een Nederlands merk te werken met een klein hecht team en korte lijnen.

AM: De grote verscheidenheid aan klanten, het team van Looxs en Flint Brands en de te gekke collecties waar je zoveel diversiteit in hebt, meer dan bij bijvoorbeeld dames-en herenmode.

5. Hoe zijn jullie bij Flint Brands terechtgekomen?

Inge: Via een vacature op Fashion United.

AM: Ik werd getipt door de kids buyer van het warenhuis waar ik werkte, dat dit het merk was wat de lift in zou gaan. Tegelijk tipte mijn zusje mij op een openstaande vacature bij LOOXS en 1 en 1 werd 2.

6. Wat maakt het zo leuk om voor Flint Brands te werken? 

Inge & AM: Een klein hecht team, enorm veel lol samen, enorm veel verantwoordelijkheid van A tot Z, de nauwe samenwerking met het Looxs team, ons enorme vertrouwen in het merk en waar dit voor staat, en natuurlijk onze grote baas die helemaal niet zo de baas is, haha…

7. Waarom zou iedere winkel LOOXS moeten verkopen?

Inge & AM: Omdat Looxs het merk is dat enorm goed aansluit op de wensen van haar consument. Hippe Nederlandse collecties, enorm professionele aanpak, het goede en scherpe prijspeil en elke keer verrassend zonder haar eigen identiteit uit het oog te verliezen.

8. Wat vinden jullie het allerleukst aan je werk?

Inge: Samen met de klant bedenken wat het beste bij hem past. Combinatie van showroom en op de weg vind ik leuk.

AM: Ik heb letterlijk elke dag zin om naar mijn werk te gaan, de sfeer is enorm goed, de resultaten zijn positief en elke dag is anders.

9. En wat minder leuk?

Inge & AM: Te horen en zien dat winkels het ondanks hun harde werken niet redden in de sterk veranderende markt. Wij zien wel verandering hoor!

10. Het is het lastig om goede accountmanagers te vinden voor de kindermodebranche, wat maakt een goede verkoper in deze branche volgens jullie?

Inge & AM: Luisteren naar je klant, hard werken, vechten en samen knokken voor het beste resultaat. Focus op klant en merk, geen 10 merken tegelijk doen.

11. Waar winkelen jullie zelf graag?

Inge: Bij de winkel van mijn vriendin. Blue Company in Zundert. Daar wordt zij blij van, en ik ook.

AM: Ik heb wel een kleine koopverslaving, ik ondersteun diverse winkeliers!

12. Wat zijn jullie beste eigenschappen?

Inge over AM: AM is een hele slimme, kei hard werkende en communicatief sterke tante. Ze gaat altijd voor het beste resultaat.

AM over Inge: Inge is een enorme doorzetter en harde werker, heeft alles al gedaan voordat je het aan haar hebt kunnen vragen, en gaat door het vuur voor haar klanten.

13. En jullie slechtste?

Inge & AM: We zijn allebei vrij eigenwijs wat soms ook goed is, we staan voor wat we zeggen, maar af en toe is het goed wat sneller water bij de wijn te doen. Hierin lijken we op elkaar, daarom gaan we ook zo goed samen (ook buiten werk) maar kunnen we soms ook lekker even botsen. Dit wordt altijd dezelfde dag nog uitgesproken en hierna waarderen we elkaar des te meer.

14. Waarvoor mogen we jullie wakker maken?

Inge: Eten! Met name in combinatie met een goede fles wijn.

AM: Een surprise vakantie, koffers pakken en naar Schiphol!

15. Wat zijn jullie dromen/plannen voor de toekomst?

Inge & AM: Met Looxs nog verder doorgroeien naar het meest stabiele meidenmerk in de markt waar niemand nog omheen kan. En rijk worden natuurlijk!!!

16. Wat willen jullie onze lezers nog meegeven?

Inge & AM: Volg je eigen koers, laat je niet afleiden door eventuele negativiteit of onrust om je heen, Jij kan dit!

16 vragen met ...

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Salesteam Flint Brands Den Haag, Merk LOOXS revolution, oftewel
met de LOOXS meiden!

1. Zijn jullie al lang actief in de kindermodebranche, waar zijn jullie ooit begonnen?

Inge: Sinds 1,5 jaar ben ik actief in de kindermode, voor die tijd heb ik vanaf mijn 15e gewerkt in de dames- en herenmode, en ook eigen winkels gehad.

Anne-Marie: Ik ben nu een jaar werkzaam bij Flint, hiervoor werkte ik o.a. als buyer bij een mode webshop en als partnership manager bij een groot warenhuis.

2. Hebben jullie hier een speciale opleiding voor gevolgd?

Inge: ik ben ooit begonnen aan mode-commercie, dit heb ik niet afgerond. Daarna ben ik gaan werken en heb ik Detex MBO mode-management afgerond.

AM: ik heb meerdere opleidingen gevolgd en afgerond, zoals Italiaans, Rechten en Marketing, maar nooit specifiek richting mode.

3. Was het altijd al jullie bedoeling om in de kindermodebranche te werken? Of hadden jullie vroeger andere plannen?

Inge: ik had vroeger andere plannen, namelijk als zelfstandige in de damesmode.

AM: ik wilde gaan werken voor Artsen zonder Grenzen. Dat is dus geheel anders uitgepakt.

4. Wat vinden jullie zo leuk aan de kindermodebranche?

Inge: sinds ik zelf moeder ben heb ik veel affiniteit met kindermode. Ik vind het leuk om voor een Nederlands merk te werken met een klein hecht team en korte lijnen.

AM: de grote verscheidenheid aan klanten, het team van Looxs en Flint Brands en de te gekke collecties waar je zoveel diversiteit in hebt, meer dan bij bijvoorbeeld dames-en herenmode.

5. Hoe zijn jullie bij Flint Brands terechtgekomen?

Inge: via een vacature op Fashion United.


AM: ik werd getipt door de kids buyer van het warenhuis waar ik werkte, dat dit het merk was wat de lift in zou gaan. Tegelijk tipte mijn zusje mij op een openstaande vacature bij LOOXS en 1 en 1 werd 2.

6. Wat maakt het zo leuk om voor Flint Brands te werken? 

Inge & AM: Een klein hecht team, enorm veel lol samen, enorm veel verantwoordelijkheid van A tot Z, de nauwe samenwerking met het Looxs team, ons enorme vertrouwen in het merk en waar dit voor staat, en natuurlijk onze grote baas die helemaal niet zo de baas is, haha…

7. Waarom zou iedere winkel LOOXS moeten verkopen?

Inge & AM: Omdat Looxs het merk is dat enorm goed aansluit op de wensen van haar consument. Hippe Nederlandse collecties, enorm professionele aanpak, het goede en scherpe prijspeil en elke keer verrassend zonder haar eigen identiteit uit het oog te verliezen.

8. Wat vinden jullie het allerleukst aan je werk?

Inge: Samen met de klant bedenken wat het beste bij hem past. Combinatie van showroom en op de weg vind ik leuk.

AM: Ik heb letterlijk elke dag zin om naar mijn werk te gaan, de sfeer is enorm goed, de resultaten zijn positief en elke dag is anders.

9. En wat minder leuk?

Inge & AM: Te horen en zien dat winkels het ondanks hun harde werken niet redden in de sterk veranderende markt. Wij zien wel verandering hoor!

10. Het is het lastig om goede accountmanagers te vinden voor de kindermodebranche, wat maakt een goede verkoper in deze branche volgens jullie?

Inge & AM: Luisteren naar je klant, hard werken, vechten en samen knokken voor het beste resultaat. Focus op klant en merk, geen 10 merken tegelijk doen.

11. Waar winkelen jullie zelf graag?

Inge: Bij de winkel van mijn vriendin. Blue Company in Zundert. Daar wordt zij blij van, en ik ook.

AM: Ik heb wel een kleine koopverslaving, ik ondersteun diverse winkeliers!

12. Wat zijn jullie beste eigenschappen?

Inge over AM: AM is een hele slimme, keihard werkende en communicatief sterke tante. Ze gaat altijd voor het beste resultaat.

AM over Inge: Inge is een enorme doorzetter en harde werker, heeft alles al gedaan voordat je het aan haar hebt kunnen vragen, en gaat door het vuur voor haar klanten.

13. En jullie slechtste?

Inge & AM: we zijn allebei vrij eigenwijs wat soms ook goed is, we staan voor wat we zeggen, maar af en toe is het goed wat sneller water bij de wijn te doen. Hierin lijken we op elkaar, daarom gaan we ook zo goed samen (ook buiten werk) maar kunnen we soms ook lekker even botsen. Dit wordt altijd dezelfde dag nog uitgesproken en hierna waarderen we elkaar des te meer.

14. Waarvoor mogen we jullie wakker maken?

Inge: eten! Met name in combinatie met een goede fles wijn.

AM: een surprise vakantie, koffers pakken en naar Schiphol!

15. Wat zijn jullie dromen/plannen voor de toekomst?

Inge & AM: Met Looxs nog verder doorgroeien naar het meest stabiele meidenmerk in de markt waar niemand nog omheen kan. En rijk worden natuurlijk!!!

16. Wat willen jullie onze lezers nog meegeven?

Inge & AM: Volg je eigen koers, laat je niet afleiden door eventuele negativiteit of onrust om je heen, Jij kan dit!