VIJFDE EDITIE SUNDAYSCHOOL

Aanstaande zondag is de vijfde editie van SundaySchool in De Fabrique in Maarssen, dé beurs op het gebied van kindermode. Kids Fashion mag, medepartner van SundaySchool sprak met mede-initiatiefnemer Rob de Vos over de voorbereidingen, verwachtingen en verrassingen van de aankomende beurs.

Volgende week is de beurs, 

hoe gaat het met de laatste voorbereidingen?

“Gesmeerd! Het gaat heel goed. Het grote voordeel is natuurlijk dat we SundaySchool nu voor de vijfde keer organiseren en we samenwerken met een vast team. Daarnaast is De Fabrique een evenementenlocatie waar ze gewend zijn aan service verlenen, dat is heel fijn. Doordat we na elke editie evalueren over wat er de volgende keer beter kan, zijn de kinderziektes er inmiddels wel uit. Vorige editie hadden we een theateropstelling voor de modeshow, waarbij de modellen door het zand liepen. Het idee was goed, maar de bezoekers konden de kleding niet goed zien. Voor deze editie hebben we daarom weer gekozen voor een klassieke catwalk. Vorige week hebben we de draaiboekmeeting gehad, waarbij we met iedereen om tafel zaten om tot in detail de voorbereiding en het evenement zelf door te nemen. We weten dan per minuut wat er moet gebeuren.”

Wat maakt SundaySchool zo uniek en waarom 

is het zo belangrijk dat er een goede beurs is?

“Onze benadering van de beurs is uniek, omdat we het belangrijk vinden een serviceplatform te zijn en bezoekers in zekere zin echt te ontzorgen. Service is het sleutelwoord: de beurs is in Utrecht en dus goed bereikbaar. Doordat het evenement op een zondag is, hoeven bezoekers niet in de file te staan en kunnen ze gratis parkeren. Daarnaast zijn er veel medewerkers met speciale crewsweats die een aanspreekpunt zijn voor bezoekers en ze welkom heten en wegwijs maken. We vinden het ook belangrijk om mensen te inspireren door elke keer een nieuw thema te bedenken en bezoekers te verrassen. Een goede kinderbeurs hebben in Nederland belangrijk, omdat bezoekers zich in korte tijd kunnen oriënteren en kunnen zien welke ontwikkelingen en nieuwe collecties er zijn. Ook kunnen ze veel vakgenoten spreken en netwerken. Het aanbod op de beurs is heel uniek en we proberen een aantal grote, bekende merken te combineren met kleinere, onbekendere merken. Grote merken zorgen natuurlijk voor veel opkomst, maar we vinden het belangrijk dat bezoekers vervolgens ook verrast kunnen worden door de kleinere merken.”



Wat zijn je verwachtingen voor de aankomende editie?

“We verwachten dit jaar een hoge opkomst: de kaartverkoop gaat goed en we zien dat ongeveer iedereen die een kinderkledingwinkel heeft of in de branche werkzaam is de beurs bezoekt. We merken wel dat er een schifting is geweest op het gebied van professionaliteit: er zijn veel minder kledingwinkels in Nederland dan bijvoorbeeld tien jaar geleden. Als merk moet je tegenwoordig echt op de beurs staan: als winkeliers zien dat je iets nieuws presenteert, kunnen ze ook hun budget gaan verleggen. We zijn erg trots op het aanbod: tachtig procent bestaat uit Nederlandse merken, maar we worden ook internationaal steeds interessanter. Zo willen steeds meer merken uit Scandinavië, Italië en Duitsland zich graag op de beurs presenteren. Doordat we goed bereikbaar zijn komen er ook steeds meer bezoekers uit Denemarken en België, en we merken dat de Nederlandse beurs een goede aanvulling is op de andere beurzen in Europa, die net als SundaySchool ook allemaal echt een eigen DNA hebben.”



Wat maakt de editie van dit jaar uniek ten opzichte van 

voorgaande jaren? Waarom hebben jullie gekozen 

voor dit thema?

“We proberen bezoekers altijd te verrassen en we vinden het belangrijk dat mensen zich op de beurs ook kunnen laten inspireren. Ondanks dat SundaySchool deels een zakelijk evenement is, omdat men aan de hand van de beursdag de budgetten definitief maakt, willen we mensen ook graag echt een dagje uit bieden. Er komt steeds meer winkelpersoneel naar de beurs, omdat winkeliers het belangrijk vinden dat zij ook weten wat er op de markt is. Het is leuk als dit in een ontspannen omgeving kan. Net als bij de voorgaande edities kwamen we tijdens een brainstormsessie op dit thema: bij het seizoen winter dachten we al snel aan sneeuw en wintersport en zo kwamen we op het idee van de St. Bernard, de reddingshond die nog steeds in Zwitserland gebruikt wordt. Langzaamaan kreeg dit thema meer vorm tot wat de bezoekers zondag gaan zien."

Hebben jullie nog leuke nieuwigheden 

voor de bezoekers in petto?

Zeker! Zo kunnen de bezoekers tijdens de beurs de collecties van retromerken Fila en Champion bekijken. De merken IKKS, Lil Atelier, Vingino, Tumblr 'n Dry, Molo, Looxs en Retour zijn ook aanwezig, evenals het nieuwe kindermerk Touzani. Voetballer Soufiane Touzani is een bekende naam voor de doelgroep en heeft 1.2 miljoen volgers op Instagram, maar de winkeliers kunnen zelf beoordelen wat ze ervan vinden. Dat is ook het doel van de beurs. Natuurlijk zijn er nog veel meer deelnemende merken, die allemaal op onze website vermeldt staan met mer collectie informatie. We zijn erg trots op de mooie mix. Ook kunnen bezoekers na afloop langskomen voor een borrel bij The Stube tussen vijf en zes. Verder hebben we uiteraard ook een hoop verrassingen voor de bezoekers in petto, maar die verklappen we natuurlijk nog niet. Dat kunnen ze zondag zelf allemaal met eigen ogen zien!

Tot zondag op de beurs!

VIJFDE EDITIE SUNDAYSCHOOL

Aanstaande zondag is de vijfde editie van SundaySchool in De Fabrique in Maarssen, dé beurs op het gebied van kindermode. Kids Fashion mag, medepartner van SundaySchool sprak met mede-initiatiefnemer Rob de Vos over de voorbereidingen, verwachtingen en verrassingen van de aankomende beurs.

Volgende week is de beurs, 

hoe gaat het met de laatste voorbereidingen?

“Gesmeerd! Het gaat heel goed. Het grote voordeel is natuurlijk dat we SundaySchool nu voor de vijfde keer organiseren en we samenwerken met een vast team. Daarnaast is De Fabrique een evenementenlocatie waar ze gewend zijn aan service verlenen, dat is heel fijn. Doordat we na elke editie evalueren over wat er de volgende keer beter kan, zijn de kinderziektes er inmiddels wel uit. Vorige editie hadden we een theateropstelling voor de modeshow, waarbij de modellen door het zand liepen. Het idee was goed, maar de bezoekers konden de kleding niet goed zien. Voor deze editie hebben we daarom weer gekozen voor een klassieke catwalk. Vorige week hebben we de draaiboekmeeting gehad, waarbij we met iedereen om tafel zaten om tot in detail de voorbereiding en het evenement zelf door te nemen. We weten dan per minuut wat er moet gebeuren.”

Wat maakt SundaySchool zo uniek 

en waarom is het zo belangrijk dat er 

een goede beurs is?

“Onze benadering van de beurs is uniek, omdat we het belangrijk vinden een serviceplatform te zijn en bezoekers in zekere zin echt te ontzorgen. Service is het sleutelwoord: de beurs is in Utrecht en dus goed bereikbaar. Doordat het evenement op een zondag is, hoeven bezoekers niet in de file te staan en kunnen ze gratis parkeren. Daarnaast zijn er veel medewerkers met speciale crewsweats die een aanspreekpunt zijn voor bezoekers en ze welkom heten en wegwijs maken. We vinden het ook belangrijk om mensen te inspireren door elke keer een nieuw thema te bedenken en bezoekers te verrassen. Een goede kinderbeurs hebben in Nederland belangrijk, omdat bezoekers zich in korte tijd kunnen oriënteren en kunnen zien welke ontwikkelingen en nieuwe collecties er zijn. Ook kunnen ze veel vakgenoten spreken en netwerken. Het aanbod op de beurs is heel uniek en we proberen een aantal grote, bekende merken te combineren met kleinere, onbekendere merken. Grote merken zorgen natuurlijk voor veel opkomst, maar we vinden het belangrijk dat bezoekers vervolgens ook verrast kunnen worden door de kleinere merken.”



Wat zijn je verwachtingen voor 

de aankomende editie?

“We verwachten dit jaar een hoge opkomst: de kaartverkoop gaat goed en we zien dat ongeveer iedereen die een kinderkledingwinkel heeft of in de branche werkzaam is de beurs bezoekt. We merken wel dat er een schifting is geweest op het gebied van professionaliteit: er zijn veel minder kledingwinkels in Nederland dan bijvoorbeeld tien jaar geleden. Als merk moet je tegenwoordig echt op de beurs staan: als winkeliers zien dat je iets nieuws presenteert, kunnen ze ook hun budget gaan verleggen. We zijn erg trots op het aanbod: tachtig procent bestaat uit Nederlandse merken, maar we worden ook internationaal steeds interessanter. Zo willen steeds meer merken uit Scandinavië, Italië en Duitsland zich graag op de beurs presenteren. Doordat we goed bereikbaar zijn komen er ook steeds meer bezoekers uit Denemarken en België, en we merken dat de Nederlandse beurs een goede aanvulling is op de andere beurzen in Europa, die net als SundaySchool ook allemaal echt een eigen DNA hebben.”



Wat maakt de editie van dit jaar 

uniek ten opzichte van voorgaande 

jaren? Waarom hebben jullie gekozen 

voor dit thema?

“We proberen bezoekers altijd te verrassen en we vinden het belangrijk dat mensen zich op de beurs ook kunnen laten inspireren. Ondanks dat SundaySchool deels een zakelijk evenement is, omdat men aan de hand van de beursdag de budgetten definitief maakt, willen we mensen ook graag echt een dagje uit bieden. Er komt steeds meer winkelpersoneel naar de beurs, omdat winkeliers het belangrijk vinden dat zij ook weten wat er op de markt is. Het is leuk als dit in een ontspannen omgeving kan. Net als bij de voorgaande edities kwamen we tijdens een brainstormsessie op dit thema: bij het seizoen winter dachten we al snel aan sneeuw en wintersport en zo kwamen we op het idee van de St. Bernard, de reddingshond die nog steeds in Zwitserland gebruikt wordt. Langzaamaan kreeg dit thema meer vorm tot wat de bezoekers zondag gaan zien."

Hebben jullie nog leuke nieuwigheden 

voor de bezoekers in petto?

Zeker! Zo kunnen de bezoekers tijdens de beurs de collecties van retromerken Fila en Champion bekijken. De merken IKKS, Lil Atelier, Vingino, Tumblr 'n Dry, Molo, Looxs en Retour zijn ook aanwezig, evenals het nieuwe kindermerk Touzani. Voetballer Soufiane Touzani is een bekende naam voor de doelgroep en heeft 1.2 miljoen volgers op Instagram, maar de winkeliers kunnen zelf beoordelen wat ze ervan vinden. Dat is ook het doel van de beurs. Natuurlijk zijn er nog veel meer deelnemende merken, die allemaal op onze website vermeldt staan met mer collectie informatie. We zijn erg trots op de mooie mix. Ook kunnen bezoekers na afloop langskomen voor een borrel bij The Stube tussen vijf en zes. Verder hebben we uiteraard ook een hoop verrassingen voor de bezoekers in petto, maar die verklappen we natuurlijk nog niet. Dat kunnen ze zondag zelf allemaal met eigen ogen zien!

Tot zondag op de beurs!

Meer informatie

Uitgeverij: Junior Media b.v.

Hoofdredactie: Benthe de Bont

Redactie: Pieke Hoek Eva de Rond Joshka Mandersloot Esther van Scherrenburg Rinske Heuker Fleur Olijve

Vormgeving: Rinske Heuker Fleur Olijve

Uitgever: Maas van Drie

Voor meer informatie over KIDS fashion mag en advertentiemogelijkheden, neem contact met ons op!

Copyright 2019.

KIDS fashion mag is een uitgave van Junior Media b.v.. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, overgenomen of op welke wijze dan ook openbaar gemaakt worden zonder voorafgaande toestemming van de uitgever.

Neem contact op

Ruimte om extra contactgegevens te plaatsen samen met een contactformulier wat op het e-mail adres uit de dashboard instellingen binnen komt.
Vul je naam in
Vul een correct e-mailadres in
Vul een opmerking in
Bedankt, je bericht is verzonden.
Er ging iets mis met het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.

Deel deze publicatie

Stuur deze pagina eenvoudig door of plaats als bericht op social media.

Zoeken in publicaties

Zoek naar een specifieke term in de verschillende publicaties.
Vul minimaal 3 karakters in.

KIDS fashion mag beursedities

Volledig scherm