2020: Volop ruimte voor fysieke retail

Een nieuw decennium is van start gegaan! Hoog tijd om vooruit te blikken naar wat de fysieke retail de komende tijd te wachten staat. Volgens onderzoeksbureau RMC, dat door middel van CityTraffic-sensoren bezoekers telt in de winkelstraat, ziet het er de komende tien jaar positief uit. Ondanks dat de winkelstraten vorig jaar wederom iets minder bezoekers trokken, gaat het onderzoeksbureau ervan uit dat juist fysieke winkels het goed gaan doen in 2020. 

Allereerst komt de consument door het gebruik van internet, apps en andere media steeds beter voorbereid naar de winkel. Het winkelgedrag is doelgerichter dan voorheen. Dit biedt voor de winkelier goede kansen voor een hogere conversie en bonbedrag. Hierbij is het volgens het RMC wel van belang om te realiseren dat de consument steeds minder geduld heeft, meer gemak wil ervaren en goed bediend wil worden. Dit zal de komende tien jaar ook zo blijven. Het is dan ook belangrijk om als winkelier een band op te bouwen met dee consument, zodat er kan worden ingespeeld op wensen en behoeften. 

Winkelen staat bij veel Nederlanders op nummer één favoriete bezigheid in hun vrije tijd. We winkelen fysiek omdat we er plezier van krijgen, producten kunnen uitproberen en als ze bevallen meteen mee kunnen nemen. Dit zijn allemaal kenmerken die webshops steeds beter zijn gaan uitvoeren, maar die fysiek gewoonweg makkelijker gaan. Het tastbare aspect van de fysieke winkel wordt nog altijd als een enorm voordeel zien, want hoe fijn is het om even te kunnen knuffelen met die zachte teddycoat en de mogelijkheid om nieuwe producten te ontdekken?

Volgens het RMC moet beleving in de winkel betekenis voor de klant krijgen en dienen fysieke retailers een winkelbezoek te gaan beschouwen als een websitebezoek. Het onderzoeksbureau verwacht dan ook dat een digitale koopknop in een fysieke winkel in de toekomst zeker niet ondenkbaar is. Zo kan de klant op allerlei manieren tegemoet gekomen worden. Al met al kunnen we zeggen: er blijft volop ruimte voor fysieke retail!



2020: Volop ruimte voor fysieke retail

Een nieuw decennium is van start gegaan! Hoog tijd om vooruit te blikken naar wat de fysieke retail de komende tijd te wachten staat. Volgens onderzoeksbureau RMC, dat door middel van CityTraffic-sensoren bezoekers telt in de winkelstraat, ziet het er de komende tien jaar positief uit. Ondanks dat de winkelstraten vorig jaar wederom iets minder bezoekers trokken, gaat het onderzoeksbureau ervan uit dat juist fysieke winkels het goed gaan doen in 2020. 

Allereerst komt de consument door het gebruik van internet, apps en andere media steeds beter voorbereid naar de winkel. Het winkelgedrag is doelgerichter dan voorheen. Dit biedt voor de winkelier goede kansen voor een hogere conversie en bonbedrag. Hierbij is het volgens het RMC wel van belang om te realiseren dat de consument steeds minder geduld heeft, meer gemak wil ervaren en goed bediend wil worden. Dit zal de komende tien jaar ook zo blijven. Het is dan ook belangrijk om als winkelier een band op te bouwen met dee consument, zodat er kan worden ingespeeld op wensen en behoeften. 

Winkelen staat bij veel Nederlanders op nummer één favoriete bezigheid in hun vrije tijd. We winkelen fysiek omdat we er plezier van krijgen, producten kunnen uitproberen en als ze bevallen meteen mee kunnen nemen. Dit zijn allemaal kenmerken die webshops steeds beter zijn gaan uitvoeren, maar die fysiek gewoonweg makkelijker gaan. Het tastbare aspect van de fysieke winkel wordt nog altijd als een enorm voordeel zien, want hoe fijn is het om even te kunnen knuffelen met die zachte teddycoat en de mogelijkheid om nieuwe producten te ontdekken?

Volgens het RMC moet beleving in de winkel betekenis voor de klant krijgen en dienen fysieke retailers een winkelbezoek te gaan beschouwen als een websitebezoek. Het onderzoeksbureau verwacht dan ook dat een digitale koopknop in een fysieke winkel in de toekomst zeker niet ondenkbaar is. Zo kan de klant op allerlei manieren tegemoet gekomen worden. Al met al kunnen we zeggen: er blijft volop ruimte voor fysieke retail!



Meer informatie

Uitgeverij: Junior Media b.v.

Hoofdredactie: Benthe de Bont

Redactie: Pieke Hoek Eva de Rond Joshka Mandersloot Esther van Scherrenburg Rinske Heuker Fleur Olijve

Vormgeving: Rinske Heuker Fleur Olijve

Uitgever: Maas van Drie

Voor meer informatie over KIDS fashion mag en advertentiemogelijkheden, neem contact met ons op!

Copyright 2019.

KIDS fashion mag is een uitgave van Junior Media b.v.. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, overgenomen of op welke wijze dan ook openbaar gemaakt worden zonder voorafgaande toestemming van de uitgever.

Neem contact op

Ruimte om extra contactgegevens te plaatsen samen met een contactformulier wat op het e-mail adres uit de dashboard instellingen binnen komt.
Vul je naam in
Vul een correct e-mailadres in
Vul een opmerking in
Bedankt, je bericht is verzonden.
Er ging iets mis met het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.

Deel deze publicatie

Stuur deze pagina eenvoudig door of plaats als bericht op social media.

Zoeken in publicaties

Zoek naar een specifieke term in de verschillende publicaties.
Vul minimaal 3 karakters in.

KIDS fashion mag beursedities

Volledig scherm