VERKOOPRESULTATEN

Dit seizoen nam KIDS fashion mag. de verkoop in de kindermodebranche wederom onder de loep. Hoe is seizoen AW2019 verlopen en welke merken scoorden het best voor de jongens en meisjes? Halverwege december 2019 verstuurden wij een enquête onder de retailers in het midden/hoogsegment van de kindermodebranche. Onderstaand de resultaten van de respondenten die aan ons onderzoek hebben meegewerkt.

Top 3 verkoop jongens

Jassen        

        1. Tommy Hilfiger

        2. Airforce

        3. Retour

Truien     

        1. Tommy Hilfiger

        2. Calvin Klein

        3. Retour

Vesten        

        1. Antony Morato

        2. Calvin Klein

        3. Tommy Hilfiger

Shirt en tops    

        1. Tommy Hilfiger

        2. Antony Morato

        3. Calvin Klein

Broeken

        1. Tommy Hilfiger

        2. Calvin Klein

        3. Retour

Jeans        

        1. Tommy Hilfiger

        2. Retour

        3. Scotch & Soda

Accessoires    

        1. Tommy Hilfiger

        2. Calvin Klein

        3. Ballin            

Top 3 verkoop meisjes

Jassen 

        1. Tommy Hilfiger

        2. Vingino

        3. Airforce

Truien        

        1. Calvin Klein

        2. Tommy Hilfiger

        3. Retour

Vesten        

        1. Tommy Hilfiger

        2. Retour

        3. Flo

Shirt en tops    

        1. Tommy Hilfiger

        2. Nik & Nik

        3. Scotch & Soda

Broeken / leggings  

        1. Geisha   

        2. Retour

        3. Frankie & Liberty

Jeans        

        1. Retour

        2. Calvin Klein

        3. Tommy Hilfiger

Rokken        

        1. Nik & Nik

        2. Tommy Hilfiger

        3. Geisha

Jurken / tunieks

        1. Nik & Nik

        2. Tommy Hilfiger

        3. Calvin Klein

Accessoires    

        1. Tommy Hilfiger

        2. Nik & Nik

        3. Zebra        


1. Wat springt eruit in de verkoop van de herfst/wintercollectie 2019 (denk aan een merk/item/print/kleur/stof)?

Afgelopen seizoen deden de dierenprints en flared broeken voor meisjes het goed bij veel van de retailers. Sweaters en joggingbroeken deden het ook goed, voor zowel jongens als meisjes, evenals gebreide truien voor de jongens. Retailers geven aan dat zachte stoffen en roest- en bruintinten het goed deden, evenals de trendkleuren in neon. Ook kleding met de (pied de poule) ruit heeft het bij veel winkeliers goed gedaan en bleek een echte musthave. Merken als Flo, Ballin en Z8 bleven populair.


2. Wat viel juist erg tegen in de verkoop?

Bij veel retailers viel de verkoop van (winter)jassen in het afgelopen seizoen erg tegen, en door de matige verkoop bleven veel retailers achter met een overschot. Ook neemt door de opkomende interesse in roesttinten voor jongens en meisjes de interesse in fellere kleuren af.

3. Met welk bedrijf doet u prettig zaken en waarom? 

Retailers doen met veel bedrijven prettig samen. Geisha en Retour worden veel genoemd, maar ook Ai & Co, Jolo, LEVV en Frankie & Liberty staan op het lijstje. Daarnaast vonden winkeliers het ook prettig om samen te werken met B2B en Msgm Ritz Agency. Samenwerkingen worden meestal als prettig ervaren door de service die deze bedrijven bieden en de manier waarop zij klachten afhandelen en meedenken met de retailer. Sommige retailers werken het prettigst samen met bedrijven zonder eigen webshop.

4. Welk bedrijf kan wat de samenwerking betreft nog een hoop verbeteren en op welke vlakken?

Retailers zijn minder te spreken over de samenwerking met Nik&Nik, die werd als stug ervaren en enigszins bureaucratisch. Ook het samenwerken met merken die veel hoge sales op de eigen website aanbieden wordt vaak als minder prettig ervaren, zoals bij Tommy Hilfiger. Ook zijn retailers niet te spreken over merken waarbij er problemen waren het leveren van de producten, zoals bij Beebielove en LMJ/JTC. Tumble ‘n Dry kan volgens winkeliers meer doen om de consument naar winkels te lokken die niet de eigen naam dragen.

5. Wat waren goede verkoopmaanden voor de herfst/winter 2019 collectie en wanneer was het juist slecht/rustig?

De maanden september en oktober waren bij veel retailers succesvolle maanden, bij sommige winkeliers ook al eind augustus. November en december was bij veel winkeliers geen goede periode: het was erg rustig, bijvoorbeeld omdat concurrenten al eerder beginnen met de uitverkoop.


6. Wat zijn de verwachtingen voor komend seizoen (o.a. welke merken vindt u veelbelovend)?

Retailers hebben hoge verwachtingen van onder andere Carlijnq, Little Looxs, Flo, Raizzed en Calvin Klein. Echter hebben sommige retailers zich gefocust op het inkopen van onbekendere merken, omdat deze het in de wintermaanden uitzonderlijk goed gedaan hebben. 



VERKOOPRESULTATEN

Dit seizoen nam KIDS Fashion Mag. de verkoop in de kindermodebranche wederom onder de loep. Hoe is seizoen AW2019 verlopen en welke merken scoorden het best voor de jongens en meisjes? Halverwege december 2019 verstuurden wij een enquête onder de retailers in het midden/hoogsegment van de kindermodebranche. Onderstaand de resultaten van de respondenten die aan ons onderzoek hebben meegewerkt.

Top 3 verkoop jongens

Jassen        

        1. Tommy Hilfiger

        2. Airforce

        3. Retour

Truien     

        1. Tommy Hilfiger

        2. Calvin Klein

        3. Retour

Vesten        

        1. Antony Morato

        2. Calvin Klein

        3. Tommy Hilfiger

Shirt en tops    

        1. Tommy Hilfiger

        2. Antony Morato

        3. Calvin Klein

Broeken

        1. Tommy Hilfiger

        2. Calvin Klein

        3. Retour

Jeans        

        1. Tommy Hilfiger

        2. Retour

        3. Scotch & Soda

Accessoires    

        1. Tommy Hilfiger

        2. Calvin Klein

        3. Ballin            

Top 3 verkoop meisjes

Jassen 

        1. Tommy Hilfiger

        2. Vingino

        3. Airforce

Truien        

        1. Calvin Klein

        2. Tommy Hilfiger

        3. Retour

Vesten        

        1. Tommy Hilfiger

        2. Retour

        3. Flo

Shirt en tops    

        1. Tommy Hilfiger

        2. Nik & Nik

        3. Scotch & Soda

Broeken / leggings  

        1. Geisha   

        2. Retour

        3. Frankie & Liberty

Jeans        

        1. Retour

        2. Calvin Klein

        3. Tommy Hilfiger

Rokken        

        1. Nik & Nik

        2. Tommy Hilfiger

        3. Geisha

Jurken / tunieks

        1. Nik & Nik

        2. Tommy Hilfiger

        3. Calvin Klein

Accessoires    

        1. Tommy Hilfiger

        2. Nik & Nik

        3. Zebra        


1. Wat springt eruit in de verkoop van de herfst/wintercollectie 2019 (denk aan een merk/item/print/kleur/stof)?

Afgelopen seizoen deden de dierenprints en flared broeken voor meisjes het goed bij veel van de retailers. Sweaters en joggingbroeken deden het ook goed, voor zowel jongens als meisjes, evenals gebreide truien voor de jongens. Retailers geven aan dat zachte stoffen en roest- en bruintinten het goed deden, evenals de trendkleuren in neon. Ook kleding met de (pied de poule) ruit heeft het bij veel winkeliers goed gedaan en bleek een echte musthave. Merken als Flo, Ballin en Z8 bleven populair.


2. Wat viel juist erg tegen in de verkoop?

Bij veel retailers viel de verkoop van (winter)jassen in het afgelopen seizoen erg tegen, en door de matige verkoop bleven veel retailers achter met een overschot. Ook neemt door de opkomende interesse in roesttinten voor jongens en meisjes de interesse in fellere kleuren af.

3. Met welk bedrijf doet u prettig zaken en waarom? 

Retailers doen met veel bedrijven prettig samen. Geisha en Retour worden veel genoemd, maar ook Ai & Co, Jolo, LEVV en Frankie & Liberty staan op het lijstje. Daarnaast vonden winkeliers het ook prettig om samen te werken met B2B en Msgm Ritz Agency. Samenwerkingen worden meestal als prettig ervaren door de service die deze bedrijven bieden en de manier waarop zij klachten afhandelen en meedenken met de retailer. Sommige retailers werken het prettigst samen met bedrijven zonder eigen webshop.

4. Welk bedrijf kan wat de samenwerking betreft nog een hoop verbeteren en op welke vlakken?

Retailers zijn minder te spreken over de samenwerking met Nik&Nik, die werd als stug ervaren en enigszins bureaucratisch. Ook het samenwerken met merken die veel hoge sales op de eigen website aanbieden wordt vaak als minder prettig ervaren, zoals bij Tommy Hilfiger. Ook zijn retailers niet te spreken over merken waarbij er problemen waren het leveren van de producten, zoals bij Beebielove en LMJ/JTC. Tumble ‘n Dry kan volgens winkeliers meer doen om de consument naar winkels te lokken die niet de eigen naam dragen.

5. Wat waren goede verkoopmaanden voor de herfst/winter 2019 collectie en wanneer was het juist slecht/rustig?

De maanden september en oktober waren bij veel retailers succesvolle maanden, bij sommige winkeliers ook al eind augustus. November en december was bij veel winkeliers geen goede periode: het was erg rustig, bijvoorbeeld omdat concurrenten al eerder beginnen met de uitverkoop.


6. Wat zijn de verwachtingen voor komend seizoen (o.a. welke merken vindt u veelbelovend)?

Retailers hebben hoge verwachtingen van onder andere Carlijnq, Little Looxs, Flo, Raizzed en Calvin Klein. Echter hebben sommige retailers zich gefocust op het inkopen van onbekendere merken, omdat deze het in de wintermaanden uitzonderlijk goed gedaan hebben. 



Meer informatie

Uitgeverij: Junior Media b.v.

Hoofdredactie: Benthe de Bont

Redactie: Pieke Hoek Eva de Rond Joshka Mandersloot Esther van Scherrenburg Rinske Heuker Fleur Olijve

Vormgeving: Rinske Heuker Fleur Olijve

Uitgever: Maas van Drie

Voor meer informatie over KIDS fashion mag en advertentiemogelijkheden, neem contact met ons op!

Copyright 2019.

KIDS fashion mag is een uitgave van Junior Media b.v.. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, overgenomen of op welke wijze dan ook openbaar gemaakt worden zonder voorafgaande toestemming van de uitgever.

Neem contact op

Ruimte om extra contactgegevens te plaatsen samen met een contactformulier wat op het e-mail adres uit de dashboard instellingen binnen komt.
Vul je naam in
Vul een correct e-mailadres in
Vul een opmerking in
Bedankt, je bericht is verzonden.
Er ging iets mis met het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.

Deel deze publicatie

Stuur deze pagina eenvoudig door of plaats als bericht op social media.

Zoeken in publicaties

Zoek naar een specifieke term in de verschillende publicaties.
Vul minimaal 3 karakters in.

KIDS fashion mag beursedities

Volledig scherm