WINKELINTERVIEW

Ongedwongen winkelen bij Doedels

Op haar twintigste wist ze het al: ik wil een eigen zaak in baby- en kindermode. Echter duurde het nog twee decennia voor Elena Beijer-Rojch de moed bij elkaar had geraapt om haar droom te laten uitkomen. Een stoere stap met een geweldig resultaat: Doedels in Soest is een waar begrip geworden!

Dat het slechts een jaar geleden is dat Doedels zijn deuren opende is nauwelijks merkbaar.  Zelfs op een doordeweekse dag is het een af en aan van klanten die enthousiast kletsen met eigenaresse Elena. Een trotse oma zoekt een pakje voor haar pasgeboren kleindochter en een moeder een spijkerbroek voor haar zoon. Elena helpt haar klanten waar gewenst maar laat hen ook vooral ongedwongen rondneuzen. “Ik heb hiervoor dertien jaar in de mode gewerkt. Ik ben in die periode met verschillende verkoopstijlen in aanraking gekomen. Zelf ben ik een groot voorstander van een ongedwongen sfeer,” vertelt Elena. “Ik wil klanten absoluut niet pushen. Ze moeten vrij kunnen rondneuzen en ook wanneer ze niet slagen met een fijn gevoel naar buiten lopen.”

Grote droom

DOEDELS

Het Doedels avontuur van Elena startte met de overname van een kinderkledingwinkel in Soest. “Ik wilde het liefst een winkel overnemen, er waren al twee kinderkledingwinkels in Soest en een derde leek me te veel,” vertelt Elena. “Toen ik hoorde dat er voor deze winkel een nieuwe eigenaar werd gezocht, ben ik er vol voor gegaan. Uiteindelijk heb ik het bedrijfspand en inventaris overgenomen. Door middel van een nieuwe naam, inkoop en mijn eigenzinnige visie heb ik mijn eigen stempel kunnen drukken op de winkel.” 


Op de vraag wat ze het leukst vindt aan het hebben van een kinderkledingwinkel antwoord ze resoluut: “De vrijheid die het ondernemen me geeft en de brede doelgroep waarmee ik in aanraking kom. Je hebt natuurlijk de kinderen maar ook de ouders, opa’s en oma’s.” 

Doedels is een plek voor iedereen

Dat kinderen het leuk vinden bij Doedels is duidelijk; er komt een enthousiast groepje kinderen binnen met vader en moeder. De kinderen spelen terwijl de ouders in de rekken gluren. “Kinderen komen graag naar Doedels. Ik krijg regelmatig te horen dat kinderen zeggen: ‘Ik wil niet naar de stad, kunnen we bij Doedels kijken?’,” aldus Elena. “Ook tieners komen hier graag, ze vinden de sfeer relaxed en krijgen de ruimte zelf aan te geven wat ze wel of niet mooi vinden.” Ze merkt dat haar klantenkring blijft groeien. “Ik heb een flink aantal vaste klanten. Inmiddels is de andere kinderkledingwinkel in Soest gesloten, ik merk dat ik daardoor ook weer nieuwe gezichten zie in mijn winkel. Ook krijg ik publiek van buiten Soest, dat is echt super.”

Het succes van Doedels

Elena heeft in haar eerste jaar veel geleerd. Zo heeft ze een bedrijfsadviseur in de arm genomen en koopt ze haar collecties kritisch in. “Op dit moment doen de merken Noppies, Feetje  en LEVV het heel goed voor de baby’s. Maar eigenlijk lopen alle babymerken goed. Looxs staat met stip op nummer één voor de meisjes. Op het gebied van kindermode in het algemeen doen Indian Blue Jeans, Cars en LEVV het goed.” Doedels is een interactieve winkel: Elena betrekt haar klanten nauw bij de bedrijfsvoering. “Ik kijk naar de cijfers en ga vervolgens naar de SundaySchool om de trends te bekijken. Daarnaast vraag ik de meningen van klanten, bijvoorbeeld welke merken zij leuk vinden. Zo heb ik wel eens een klantenavond georganiseerd om een beter inzicht te krijgen in de klantbehoefte en mogelijke verbeterpunten. Hun feedback is erg waardevol.” Een webshop zal Doedels niet snel krijgen, Elena heeft andere toekomstplannen voor haar winkel. “Doedels is een ‘stenen winkel’, een webshop is een geheel andere tak van sport. Het contactmoment in mijn fysieke winkel maakt Doedels een sterk merk. Ik wil er in de nabije toekomst graag een kracht bij, daarnaast lijkt het me te gek als ik deze winkel uit zou kunnen breiden,” zegt ze vastbesloten.






WINKELINTERVIEW

Ongedwongen winkelen bij Doedels

DOEDELS 

Op haar twintigste wist ze het al: ik wil een eigen zaak in baby- en kindermode. Echter duurde het nog twee decennia voor Elena Beijer-Rojch de moed bij elkaar had geraapt om haar droom te laten uitkomen. Een stoere stap met een geweldig resultaat: Doedels in Soest is een waar begrip geworden!

Grote droom

Dat het slechts een jaar geleden is dat Doedels zijn deuren opende is nauwelijks merkbaar.  Zelfs op een doordeweekse dag is het een af en aan van klanten die enthousiast kletsen met eigenaresse Elena. Een trotse oma zoekt een pakje voor haar pasgeboren kleindochter en een moeder een spijkerbroek voor haar zoon. Elena helpt haar klanten waar gewenst maar laat hen ook vooral ongedwongen rondneuzen. “Ik heb hiervoor dertien jaar in de mode gewerkt. Ik ben in die periode met verschillende verkoopstijlen in aanraking gekomen. Zelf ben ik een groot voorstander van een ongedwongen sfeer,” vertelt Elena. “Ik wil klanten absoluut niet pushen. Ze moeten vrij kunnen rondneuzen en ook wanneer ze niet slagen met een fijn gevoel naar buiten lopen.”

Het Doedels avontuur van Elena startte met de overname van een kinderkledingwinkel in Soest. “Ik wilde het liefst een winkel overnemen, er waren al twee kinderkledingwinkels in Soest en een derde leek me te veel,” vertelt Elena. “Toen ik hoorde dat er voor deze winkel een nieuwe eigenaar werd gezocht, ben ik er vol voor gegaan. Uiteindelijk heb ik het bedrijfspand en inventaris overgenomen. Door middel van een nieuwe naam, inkoop en mijn eigenzinnige visie heb ik mijn eigen stempel kunnen drukken op de winkel.” 


Op de vraag wat ze het leukst vindt aan het hebben van een kinderkledingwinkel antwoord ze resoluut: “De vrijheid die het ondernemen me geeft en de brede doelgroep waarmee ik in aanraking kom. Je hebt natuurlijk de kinderen maar ook de ouders, opa’s en oma’s.” 

Doedels is een plek voor iedereen

Dat kinderen het leuk vinden bij Doedels is duidelijk; er komt een enthousiast groepje kinderen binnen met vader en moeder. De kinderen spelen terwijl de ouders in de rekken gluren. “Kinderen komen graag naar Doedels. Ik krijg regelmatig te horen dat kinderen zeggen: ‘Ik wil niet naar de stad, kunnen we bij Doedels kijken?’,” aldus Elena. “Ook tieners komen hier graag, ze vinden de sfeer relaxed en krijgen de ruimte zelf aan te geven wat ze wel of niet mooi vinden.” Ze merkt dat haar klantenkring blijft groeien. “Ik heb een flink aantal vaste klanten. Inmiddels is de andere kinderkledingwinkel in Soest gesloten, ik merk dat ik daardoor ook weer nieuwe gezichten zie in mijn winkel. Ook krijg ik publiek van buiten Soest, dat is echt super.”

Het succes van Doedels

Elena heeft in haar eerste jaar veel geleerd. Zo heeft ze een bedrijfsadviseur in de arm genomen en koopt ze haar collecties kritisch in. “Op dit moment doen de merken Noppies, Feetje  en LEVV het heel goed voor de baby’s. Maar eigenlijk lopen alle babymerken goed. Looxs staat met stip op nummer één voor de meisjes. Op het gebied van kindermode in het algemeen doen Indian Blue Jeans, Cars en LEVV het goed.” Doedels is een interactieve winkel: Elena betrekt haar klanten nauw bij de bedrijfsvoering. “Ik kijk naar de cijfers en ga vervolgens naar de SundaySchool om de trends te bekijken. Daarnaast vraag ik de meningen van klanten, bijvoorbeeld welke merken zij leuk vinden. Zo heb ik wel eens een klantenavond georganiseerd om een beter inzicht te krijgen in de klantbehoefte en mogelijke verbeterpunten. Hun feedback is erg waardevol.” Een webshop zal Doedels niet snel krijgen, Elena heeft andere toekomstplannen voor haar winkel. “Doedels is een ‘stenen winkel’, een webshop is een geheel andere tak van sport. Het contactmoment in mijn fysieke winkel maakt Doedels een sterk merk. Ik wil er in de nabije toekomst graag een kracht bij, daarnaast lijkt het me te gek als ik deze winkel uit zou kunnen breiden,” zegt ze vastbesloten.






Meer informatie

Uitgeverij: Junior Media b.v.

Hoofdredactie: Benthe de Bont

Redactie: Pieke Hoek Eva de Rond Joshka Mandersloot Esther van Scherrenburg Rinske Heuker Fleur Olijve

Vormgeving: Rinske Heuker Fleur Olijve

Uitgever: Maas van Drie

Voor meer informatie over KIDS fashion mag en advertentiemogelijkheden, neem contact met ons op!

Copyright 2019.

KIDS fashion mag is een uitgave van Junior Media b.v.. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, overgenomen of op welke wijze dan ook openbaar gemaakt worden zonder voorafgaande toestemming van de uitgever.

Neem contact op

Ruimte om extra contactgegevens te plaatsen samen met een contactformulier wat op het e-mail adres uit de dashboard instellingen binnen komt.
Vul je naam in
Vul een correct e-mailadres in
Vul een opmerking in
Bedankt, je bericht is verzonden.
Er ging iets mis met het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.

Deel deze publicatie

Stuur deze pagina eenvoudig door of plaats als bericht op social media.

Zoeken in publicaties

Zoek naar een specifieke term in de verschillende publicaties.
Vul minimaal 3 karakters in.

KIDS fashion mag beursedities

Volledig scherm