KIDS fashion mag beursedities

Het is je vast niet ontgaan: van profvoetballers tot Temptation Island-verleiders, overal duikt opeens het nieuwe merk Malelions van jonge mode-ondernemer Thijs Offermeijer op. Met zijn 25 jaar staat hij nu al aan de voet van een succesvolle carrière. Alhoewel het merk pas in januari werd gelanceerd, breidt het merk dit seizoen al uit met een collectie voor jongens, de stoere little lions!


Malelions nu ook voor de little lions

Interview met Thijs Offermeijer

Malelions staat letterlijk voor mannen en leeuwen, het gaat over de zelfverzekerde en ambitieuze leiders die voorop gaan in de strijd en er alles aan doen om hun doel te bereiken. Stoere mannen die van voetbal en fitness houden en graag goed voor de dag willen komen. En binnenkort dus ook voor de stoere jongens die na school op het voetbalveldje te vinden zijn en nu al dromen over snelle auto’s.


Duizenden shirts inclusief shorts voor mannen gaan maandelijks over de toonbank. ,,Setjes zijn populair. Iedereen wil een shirtje met een broekje hebben,” vertelt Thijs Offermeijer. Maar ook de hoodies, zwembroeken en petten voorzien van een supervet logo blijken een schot in de roos. Het is daarom ook niet gek dat het merk nu al uitkijkt naar het kleden van de nieuwe generatie jonge trendsetters.


Na zijn opleiding in online marketing en commerciële economie was Thijs Offermeijer al actief in de mode voordat hij met Malelions kwam. ,,Vervolgens zag ik een shirt dat ik wilde kopen in een winkel en dacht: dit gaan we zelf maken.” En zo was daar het begin van Malelions. Inmiddels wordt de kleding voor jonge, dynamische mannen via een verkoopagent in Amsterdam geleverd aan 95 winkels in heel Nederland. Het merk maakt verder gebruik van een webshop voor de consumenten en van een internetportaal voor de winkeliers. ,,Ik ben er dag en nacht mee bezig. Alles moet kloppen: de juiste influencers, de juiste winkels. We zorgen ook dat we voorraad hebben, zodat een winkelier geen 'nee' hoeft te verkopen.”

Mooie ontwikkelingen liggen in het verschiet: Malelions lanceert naast een kinderkledinglijn ook een lijn voor sportkleding. Daarnaast komt de wintercollectie er alweer aan. Aan de wand in de bedrijfsruimte met showroom en magazijn hangen nieuwe ontwerpen. Malelions heeft een eigen ontwerper in dienst en de kleding wordt gemaakt in een fabriek in Istanboel. ,,Die produceert ook voor andere bekende merken en levert goede kwaliteit.'' In bijvoorbeeld België en Duitsland wil Offermeijer de verkoop uitbreiden door, net als in Nederland, een verkoopagent aan te stellen. Er wordt uitgekeken naar verdere internationalisering.


Een belangrijk onderdeel van de verkoop zijn de samenwerkingen met influencers die worden ingezet om het merk te promoten. Foto's van bekende Nederlanders waarmee de doelgroep zich identificeert, zoals MC Snelle en voetballers van PSV, gaan rond op websites en sociale media. ,,Het zijn mannen met een stoere uitstraling waar de doelgroep tegen opkijkt. Winkels die op hun website veel gebruik maken van Instagramfoto's van Malelions-vertegenwoordigers blijken volgens Offermeijer beter te scoren. ,,Die influencers hebben soms wel 100.000 volgers. Precies de doelgroep die ik wil bereiken.'', zegt Offermeijer. Ook zeker bij de jongere generatie bij wie de digitale aanleg in de genen zit, en die volop actief is op social media als Instagram verwachten we daarom dat het merk zal aanslaan. Want welke jongen wil nou niet hetzelfde shirtje dragen als zijn enige echte voetbalheld?

Verkoopinformatie Malelions
Hoppenbrouwers Agenturen
+31 (0)40 2939705
office@hopagenturen.nl
www.hopagenturen.nl

Malelions nu ook voor de little lions

Het is je vast niet ontgaan: van profvoetballers tot Temptation Island-verleiders, overal duikt opeens het nieuwe merk Malelions van jonge mode-ondernemer Thijs Offermeijer op. Met zijn 25 jaar staat hij nu al aan de voet van een succesvolle carrière. Alhoewel het merk pas in januari werd gelanceerd, breidt het merk dit seizoen al uit met een collectie voor jongens, de stoere little lions!


Interview met Thijs Offermeijer

Hallo Joost, leuk je te spreken! We zijn erg benieuwd hoe je in de kindermode terecht bent gekomen. Kun je ons iets meer vertellen over het verloop van je carrière?

Malelions staat letterlijk voor mannen en leeuwen, het gaat over de zelfverzekerde en ambitieuze leiders die voorop gaan in de strijd en er alles aan doen om hun doel te bereiken. Stoere mannen die van voetbal en fitness houden en graag goed voor de dag willen komen. En binnenkort dus ook voor de stoere jongens die na school op het voetbalveldje te vinden zijn en nu al dromen over snelle auto’s.


Duizenden shirts inclusief shorts voor mannen gaan maandelijks over de toonbank. ,,Setjes zijn populair. Iedereen wil een shirtje met een broekje hebben,” vertelt Thijs Offermeijer. Maar ook de hoodies, zwembroeken en petten voorzien van een supervet logo blijken een schot in de roos. Het is daarom ook niet gek dat het merk nu al uitkijkt naar het kleden van de nieuwe generatie jonge trendsetters.


Na zijn opleiding in online marketing en commerciële economie was Thijs Offermeijer al actief in de mode voordat hij met Malelions kwam. ,,Vervolgens zag ik een shirt dat ik wilde kopen in een winkel en dacht: dit gaan we zelf maken.” En zo was daar het begin van Malelions. Inmiddels wordt de kleding voor jonge, dynamische mannen via een verkoopagent in Amsterdam geleverd aan 95 winkels in heel Nederland. Het merk maakt verder gebruik van een webshop voor de consumenten en van een internetportaal voor de winkeliers. ,,Ik ben er dag en nacht mee bezig. Alles moet kloppen: de juiste influencers, de juiste winkels. We zorgen ook dat we voorraad hebben, zodat een winkelier geen 'nee' hoeft te verkopen.”

Mooie ontwikkelingen liggen in het verschiet: Malelions lanceert naast een kinderkledinglijn ook een lijn voor sportkleding. Daarnaast komt de wintercollectie er alweer aan. Aan de wand in de bedrijfsruimte met showroom en magazijn hangen nieuwe ontwerpen. Malelions heeft een eigen ontwerper in dienst en de kleding wordt gemaakt in een fabriek in Istanboel. ,,Die produceert ook voor andere bekende merken en levert goede kwaliteit.'' In bijvoorbeeld België en Duitsland wil Offermeijer de verkoop uitbreiden door, net als in Nederland, een verkoopagent aan te stellen. Er wordt uitgekeken naar verdere internationalisering.


Een belangrijk onderdeel van de verkoop zijn de samenwerkingen met influencers die worden ingezet om het merk te promoten. Foto's van bekende Nederlanders waarmee de doelgroep zich identificeert, zoals MC Snelle en voetballers van PSV, gaan rond op websites en sociale media. ,,Het zijn mannen met een stoere uitstraling waar de doelgroep tegen opkijkt. Winkels die op hun website veel gebruik maken van Instagramfoto's van Malelions-vertegenwoordigers blijken volgens Offermeijer beter te scoren. ,,Die influencers hebben soms wel 100.000 volgers. Precies de doelgroep die ik wil bereiken.'', zegt Offermeijer. Ook zeker bij de jongere generatie bij wie de digitale aanleg in de genen zit, en die volop actief is op social media als Instagram verwachten we daarom dat het merk zal aanslaan. Want welke jongen wil nou niet hetzelfde shirtje dragen als zijn enige echte voetbalheld?

Verkoopinformatie Malelions
Hoppenbrouwers Agenturen
+31 (0)40 2939705
office@hopagenturen.nl
www.hopagenturen.nl